Nem tudni, hogy honnan vették azt az új Duna hídhoz köthető látványtervet Matkovich Ilonáék, melynek az illusztrálásával a híd belvárosi nyomvonala ellen tiltakoztak, csak azt felejtették el közölni, hogy többször is egyeztetett velük a minisztérium, és nincs szó konkrét belvárosi helyszínről, hiszen a tervező jelenleg még csak a tanulmányterv összeállításához szükséges vizsgálatokat végzi mindhárom lehetséges hídhelyszín figyelembevételével. Ezt pedig nagyon jól tudta a Matkovich Ilona vezette baloldali önkormányzat, ugyanis több ízben is egyeztetett velük erről az illetékes tárca.
Mindent alárendelnek tehát kampánycéljaiknak Matkovich Ilonáék. Vácon nemlétező akkumulátorgyárról tartottak több fórumot, és folytattak le telefonos közvélemény kutatást. E kutatást is vélhetően az váciak pénzéből finanszírozhatták. Munkásszállók építéséről kommunikálnak, majd véletlenül elszólta magát Inotay Gergely alpolgármester és maga írta le, hogy „Senki nem mondta, hogy Imre Zsolt itt, vagy bárhol máshol munkásszállót épít”. Most pedig a belvárosi nyomvonalról derült ki, hogy ez is csak egy a lehetséges három helyszín közül. Imre Zsolt, a Fidesz-KDNP polgármesterjelöltje pedig a közösségi oldalára feltöltött videójában közölte, hogy leállíttatná a váci híd nyomvonalai közül a belvárost érintő tervezést.
Mint ismert még látványtervet is közzétették a belvárosban futó Duna hídra vezető útról, azzal riogatva a lakosságot, hogy a Duna parti nagy játszótér fölött megy majd több méter magasságban a hídra vezető út. Nem meglepő módon ez sem volt más, mint erőteljes csúsztatás, féligazság. Az tény, hogy több nyomvonalterv készült, de szó sincs konkrétan belvárosi döntésről. Ha hitelesen, a lefolytatott tárgyalásoknak megfelelően jártak volna el, akkor mindhárom nyomvonaltervről közzé kellett volna tenniük az eddig megismert információkat, de nem ezt tették. Egyet választottak ki a három lehetséges helyszín közül.
Pántya József az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára lapunk megkeresésére kijelentette, hogy a tervező jelenleg a tanulmányterv összeállításához szükséges vizsgálatokat végzi mindhárom lehetséges hídhelyszín figyelembevételével.
Ezt pedig nagyon jól tudta a Matkovich Ilona vezette baloldali önkormányzat, ugyanis több ízben is egyeztetett Vác város önkormányzatával erről Pántya József. A helyettes államtitkár a 0627.hu megkeresésére kijelentette, hogy két ízben is történt egyeztetés a váci önkormányzattal.
„Először 2021. december 13-án az északi (É4), Iskolavárost érintő és a déli, Vár térség alatti (D1) verzióra fókuszáltan egyeztettünk online, majd a 2023. november 17-i személyes egyeztetésen a D2 jelű változattal is kiegészítve folytattunk le megbeszélést. Utóbbi nyomvonalterv az M2 autóút Sződligeti csomópontjából indulóan, Václiget mellett, egy korábbi, rekultiválandó szeméttelepen át vezet ki a 2. sz. főútra, mely 2135 jelű útként már korábban megtervezésre és engedélyeztetésre került” – fogalmazott Pántya József.
Tehát annak ellenére, hogy az önkormányzatnál tudomásuk volt arról, hogy jelenleg még csak a tanulmányterv összeállításához szükséges vizsgálatokat végzik, még látványterveket is közzétett a baloldali propaganda sajtó az állítólagos hídról. Jó kérdés, hogy ezt a látványtervet vajon ki készítette? Mennyire hiteles? Miért pont csak erről a lehetséges helyszínről kommunikáltak?
Pántya József az új váci hidat érintően kijelentette, hogy jelenleg mindhárom lehetséges helyszínre vonatkozóan zajlanak tehát a vizsgálatok.
„Ezen vizsgálatok közé tartozik a geotechnikai vizsgálat, amelyet CTP szondával végez a Tervező. Ennek a feltárásnak a célja a talaj teherbírásának feltérképezése a lehetséges hídhelyszíneken, valamint annak meghatározása, hogy a helyszín műszaki (alapozás, statikai) szentpontból számba vehető változat-e vagy sem. Jelenleg a Tervező a CTP szonda mérési eredményeinek geotechnikai szempontú feldolgozását, elemzését végzi. Beszélt arról is, hogy a tanulmányterv készítése mellett a Tervező a Környezeti Hatástanulmányhoz kapcsolódóan mindhárom hídhelyre és nyomvonalváltozatra teljes körűen feltárja a környezeti körülményeket, érintettséget, illetve hatásokat, valamint a vegetációs ciklus figyelembevételével felméri az élővilágot az érintett területeken” – tette hozzá.
Pántya József azt is kiemelte, hogy ahhoz, hogy kiválasszák, hogy a korábbi kilenc közül megtartott három nyomvonal közül melyik lesz Vácon a legelőnyösebb, az majd a komplex vizsgálatok átfogó elemzését, valamint az az alapján lefolytatandó környezetvédelmi hatósági eljárást követően válaszolható meg.
Mint ismert, az új híd szükségességét egyébként mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a három lehetséges nyomvonalon napi 8, 10 illetve 12 ezres járműforgalommal számolnak előzetesen a szakemberek. Vác balliberális vezetése nem tagadja, hogy teljes mértékben ellenzi az új Duna-híd megépítését. Korábban a Magyar Narancsban arról írtak, hogy : “a jelenlegi váci vezetés változatlanul elutasítja a tervet.” Tehát Matkovich Ilonáék ezúttal is akadályoznak egy kormányzati beruházást, ami Vác mellett az egész Dunakanyar mindennapjait könnyítené meg.
Imre Zsolt, a Fidesz-KDNP polgármesterjelöltje a közösségi oldalára feltöltött videójában közölte, hogy leállíttatná a váci híd nyomvonalai közül a belvárost érintő tervezést.
„Első polgármesteri munkanapomon levelet írok az építési minisztériumnak, hogy a váci híd nyomvonalai közül a belvárost érintő tervezést állítsák le, a többi 6 nyomvonal tervezését pedig gyorsítsák fel” – fogalmazott Imre Zsolt.
Hozzátette: „Matkovich Ilona tudatosan vezeti félre a váciakat, amikor a váci híd kapcsán arról kommunikál, hogy az mindenképp a belvárost érintené. Ez valótlanság! Ők minden beruházást elleneznek, ezért tévesztik meg most is a váciakat. Én a városmagtól északra vagy délre futó nyomvonalak előkészítését fogom sürgetni. Vácon változásra van szükség! Csak a Fidesz-KDNP jelöltjeire leadott szavazatok tudják elhozni a változást! Június 9-én mindenki szavazatára számítok!”
GRT