Két ütemben, mintegy 170 millió forintos kormányzati támogatásból újul meg a váci Piarista Gimnázium külső és belső homlokzata – közölte Rétvári Bence, a térség országgyűlési képviselője a munkálatok helyszínén tartott sajtótájékoztatón.
„Egy 300 éves iskola nem tudna másként fennmaradni, mintsem ha mindig meg tud újulni. Az az iskola, amelyik nem tud megújulni, az egy generáció alatt eltűnik. Ha viszont 300 évig fennáll, az azt jelenti, hogy generációról generációra mindig megújul. A megújulás benne van a mindennapi rutinjában, az értékmegőrzés is, hiszen a Piarista Gimnázium ugyanazokat az értékeket hirdeti ma, mint 300 évvel ezelőtt. Nem divatos hóbortoknak hódol, hanem örök értékeket képvisel, kétezer éves, örök értékeket” – emelte ki Rétvári Bence hozzátéve, hogy a most zajló munkálatokat hosszadalmas előkészítés előzte meg az épület műemlék jellege miatt.
Rétvári Bence hangsúlyozta: a kormány számára nagyon fontos, hogy az oktatás minél jobb körülmények között tudjon megvalósulni, ezért az elmúlt években is több váci egyházi és állami iskolát újítottak fel kormányzati forrásból, és ez a jövőben is folytatódni fog.
Külön újságírói kérdésre Rétvári Bence közölte azt is, hogy ha a baloldal hatalomra kerülne, akkor az egyházi iskolába járó diákok után kisebb támogatást kapnának.
„Itt, Vácon pedig a polgármester diplomamunkát írt az egyházi iskolákat támadó cikksorozatból, tehát bele van oltva az egyházi iskola ellenesség. Ezt látjuk itt sajnos a városban is. De számunkra minden gyerek ugyanolyan fontos, járjon állami, egyházi vagy más iskolába” – részletezte Rétvári Bence.
„A Piarista Gimnázium több mint 300 éve várja a fiatalokat, keresztény családokat itt, Vác belvárosában. Örömteli, hogy ez a patinás iskola, amelynek homlokzatai a város fontos turisztikai területei felé néznek, méltóvá válik egyrészt ehhez a gyönyörű barokk városhoz, másrészt a piarista iskola falain belül megvalósuló munkához is” – erről Horváthné Stumm Erzsébet igazgatóhelyettes beszélt, Kalász Ákos igazgató üzenetét tolmácsolva.
Hozzáfűzte, hogy az iskola nem csak a külső felületeiben, hanem a pedagógiájában is megújulást mutat. Példaként említette, hogy az elmúlt években megépült a komplex természettudományos laboratórium, ami az élményszerű tanulásnak ad teret. Sávos képzéseik az egyéni tanulási utat járó diákoknak adnak számos választási lehetőséget, a változatos módszertanú belső vizsgarendszerük pedig a tudatos tanulókat fejleszti.