Elkezdték a 71-es vasútvonal Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác vasútvonal teljes felújításának tervezését

A Budapest Fejlesztési Központban a Kormány megbízásából elkezdték a 71-es vasútvonal Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác vasútvonal teljes felújításának tervezését, ennek a beruházásnak része Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is – közölte Facebook oldalán pénteken Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

„A BFK által megbízott vasúttervezővel a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján az elmúlt hónapokban véglegesítettük a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben. Ezt követően felkértünk három építészirodát, a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram csapatait, hogy koncepcionális javaslatokat tegyenek az új Rákospalota-Újpestre. A terveket tegnap egyeztettük a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a Főváros szakmai stábjával, véleményeiket beépítve dolgozunk tovább és választjuk ki rövidesen a továbbtervezés irányait – de szerettem volna így munkaközileg is bemutatni azt, hogy hol tartunk.” Ez azt is jelenti: a végleges építészeti tervek még változni fognak, a látványtervek még koncepcionális szintűek” – fogalmazott.

A Paragram koncepcióterve – új déli aluljáróval, mely az M3-as metró jövőben tervezett állomásához is csatlakozhat, illetve új kerékpáros-gyalogos átjáró is létesülhet. (Fotó: Vitézy Dávid Facebook)

Pénteken közzétett posztjában azt is írta, hogy: „A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített célunk az, hogy Rákospalota-Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán, ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút.”

Az RJZS koncepcióterve – a vasúti mellett kisebb városközponti, kereskedelmi funkciókat képzeltek itt el, nagyívű kapcsolatrendszerrel a két kerület között. (Fotó: Vitézy Dávid Facebook)

Vitézy Dávid hozzátette, Rákospalota-Újpesten: „A mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át. A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz. A történeti állomásépület megmarad és megújul. A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol úgy gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával. A vasútmenti közterületek megújítása elengedhetetlen és gondolunk is erre. Mindenképp épülnek új B+R kerékpártárolók és szeretnénk P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal. Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveivel illesztjük az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.”

Hozzászólás
Előző cikkA köpönyegforgató Inotay havi 32 ezerrel emelné a váciak rezsijét
Következő cikkRétvári Bence már leadta az ajánlásait – a szükséges háromszorosát gyűjtötte